Funny Youtube Videos

Funny Videos with combine views of One Billion times

Click Here For FUNNY VIDEOS ON YOUTUBE

Sunday, 17 June 2007

Apabila wajah mirip Perdana Menteri


(Picture by Utusan Malaysia)

KEPALA BATAS 15 Jun – Apa perasaan anda apabila tiba-tiba disapa orang yang tidak dikenali: ‘‘Assalamualaikum Pak Lah.’’

Dan semasa di luar negara, secara kebetulan datang seseorang lalu mengucapkan: ‘‘Selamat datang Perdana Menteri.’’

Itulah yang berlaku terhadap seorang ahli perniagaan, Lee Peng Hock (gambar), 56, yang memiliki wajah mirip Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Peng Hock yang berasal dari negeri ini berkata, dia kerap kali disangkakan Perdana Menteri apabila berada di tempat awam.

Katanya, semasa di Hong Kong dan Singapura pula ada yang bersalam dengannya sambil mengucapkan selamat datang kerana mereka menyangka dia adalah Perdana Menteri Malaysia.

‘‘Pernah satu ketika saya membeli-belah di pasar, tiba-tiba orang memberi salam kepada saya, saya pun jawablah walaupun saya orang Cina,’’ katanya sambil ketawa kepada pemberita di sini hari ini.

Peng Hock tiba dari Kuala Lumpur bersama anak saudaranya, Philip Yeap di sini pagi ini bagi menyampaikan hadiah daripada rakan lama Abdullah di Singapura sempena meraikan perkahwinan Perdana Menteri dengan isterinya, Datin Seri Jeanne Abdullah.

Philip yang merupakan kenalan kepada rakan lama Abdullah datang ke Kepala Batas bersama Peng Hock setelah mengetahui kenduri diadakan di sini bagi meraikan Perdana Menteri dan isterinya, untuk menyampaikan hadiah tersebut.

Peng Hock dan Philip mengambil kesempatan menyampaikan hadiah berkenaan semasa Abdullah dan Jeanne berada di Masjid Al-Jamiul Badawi di sini.

Source: Utusan Malaysia

No comments: