Funny Youtube Videos

Funny Videos with combine views of One Billion times

Click Here For FUNNY VIDEOS ON YOUTUBE

Tuesday, 14 August 2007

Gadis lari kena gula-gula jampi



KUALA TERENGGANU: Seorang ibu mendakwa punca utama anak gadisnya berusia 18 tahun melarikan diri dari rumah selama sembilan hari sebelum pulang semula akibat termakan `gula-gula jampi’ yang dipercayai dilakukan seseorang.

Fatimah Ngah, 54, dari Kampung Beladau Kolam, dekat sini, berkata dia yakin anak gadisnya, Nurul Samira Nawi `terkena’ selepas memakan gula-gula berkenaan yang sudah dijampi.

Menurutnya, dia menemui gula-gula pelbagai jenama itu di atas meja di rumahnya yang ditinggalkan anak bongsu daripada lima beradik itu ketika mandi selepas pulang semula ke pangkuan keluarga kelmarin.

“Saya yakin gula-gula itu yang dipercayai sudah dijampi digunakan bagi menawan hati Mira sebelum dia melarikan diri tempoh hari.

“Ini kerana sebelum ini, Mira tidak pernah membeli gula-gula sebanyak itu dan jika ada pun akan diberikan kepada anak-anak saudaranya,” katanya ketika ditemui di rumahnya semalam.

Malah, katanya, dia bertambah hairan apabila anak gadisnya itu sanggup menyembunyikan gula-gula berkenaan sehingga ditemui di atas meja ketika berada di bilik air.

“Sejak Mira ke rumah petang kelmarin, dia juga tidak banyak bercakap dan asyik menangis apabila ditanya mengenai punca dia meninggalkan rumah tanpa pengetahuan keluarga.

“Bagaimanapun, saya dan suami tetap bersyukur kepada Allah kerana membuka pintu hati Mira untuk pulang ke rumah walaupun sudah sembilan hari menghilangkan diri,” katanya.

Nurul Samira selamat pulang ke rumahnya kira-kira jam 5.30 petang kelmarin sebelum menghubungi seorang kakaknya meminta mengambilnya di Perhentian Bas Majlis Perbandaran Kuala Terengganu (MPKT).

Fatimah berkata, setakat ini, anak bongsunya itu hanya memberitahu dia bekerja di sebuah pasar raya di Shah Alam, Selangor bersama rakan sepanjang sembilan hari kehilangan nya

“Bagaimanapun, semua barangan kemas miliknya dianggarkan bernilai kira-kira RM2,000 didapati hilang dan apabila ditanya, Mira mendakwa sudah menjualnya bagi membayar sewa rumah di Shah Alam,” katanya.

Harian Metro sebelum ini melaporkan kisah seorang ibu yang tidak menjangka perubahan imej ditunjukkan anak gadisnya berusia 18 tahun membawa petanda dia akan lari meninggalkan rumah tanpa pengetahuan keluarga.

Sebelum kejadian itu, Nurul Samira dikatakan sentiasa memakai tudung, namun beberapa hari sebelum melarikan diri, dia dikatakan sudah tidak lagi bertudung.


Source: Harian Metro

No comments: